Teendők halál esetén:
Az Anubisz Temetkezési Kft. valamennyi munkatársa nevében fogadja őszinte részvétünket.
Engedje meg, hogy tájékoztassuk Önt a szükséges teendőkről és az ügyintézés egyes lépéseiről.
20. § (1) A temetésről sorrendben a következők kötelesek gondoskodni:
a) aki a temetést szerződésben vállalta;
b) akit arra az elhunyt végrendelete kötelez;
c) * végintézkedés hiányában elhunyt temetéséről az elhalálozása előtt vele együtt élő házastársa vagy élettársa;
d) * az elhunyt egyéb, közeli hozzátartozója a törvényes öröklés rendje szerint.
(2) * Ha temetésre kötelezett személy nincs, ismeretlen helyen tartózkodik vagy a kötelezettségét nem teljesíti, a temetésről az elhalálozás helye szerint illetékes települési önkormányzat (fővárosban a kerületi önkormányzat) polgármestere, illetve ha az elhalálozásra a fővárosi önkormányzat által közvetlenül igazgatott területen kerül sor, a főpolgármester - jogszabályban meghatározott határidőn belül - gondoskodik.
LAKÁSON BEKÖVETKEZETT HALÁLESET UTÁNI TEENDŐK
1. A hozzátartozónak értesítenie kell az elhunyt háziorvosát, vagy rendelési időn kívüli időszakban az orvosi ügyeletet.
2. A halottszemlét végző orvos a halál okának megállapítása után kiállítja a halottvizsgálati bizonyítványt, ha nem tudja megállapítani a halál okát, elrendeli a boncolást.
3. A halottszemlét követően a hozzátartozó intézkedik az elhunyt elszállításáról, melyet az alábbi ügyeleti telefonon jelenthet be:
Éjjel-nappal hívható 24 órás halottszállítási ügyelet
30/351-1910
A haláleset alkalmával célszerű dönteni a családban arról, hogy ki fog az elhunyt temetéséről gondoskodni.
Anyakönyvezéshez szükséges okmányok, melyeket elő kell készíteni:
- az elhunyt halottvizsgálati bizonyítványa
- az elhunyt személyi igazolványa, lakcímkártyája
- az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
- a házassági anyakönyvi kivonata, ha az elhunyt házas volt
- ha az elhunyt özvegy volt, az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata
- Jószív Önsegélyező Pénztár tagság esetén legutolsó egyéni számlaértesítő vagy tagkódszám
Felvételi irodánk (Mosonmagyaróvár, Városkapu tér 9.), amennyiben Ön megbízást ad rá, vállalja a teljeskörű ügyintézést.
EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNYBEN BEKÖVETKEZETT HALÁLOZÁS ESETÉN:
Az elhalálozás helye szerinti osztályt szükséges felkeresnie. Itt kapja meg az elhunyt személyes tárgyait, személyi igazolványát és a zárójelentést. Ha a boncolás mellőzését szeretné kérni, ezen az osztályon kell kitöltenie a kórház által alkalmazott formanyomtatványt.
Halotti ügyintézés a kórházban
Rendelőintézet alagsor, Mosonmagyaróvár, Régi Vámház tér 2-4. A rendelőintézet főbejáratán kell megközelíteni. Ki van táblázva, illetve a kapuőrök is segítenek az eligazításban. Az ügyintézés időpontja: hétfő−péntekig 7:30 – 10:00-ig. Telefonos elérhetőség (a megadott időpontban): 06 96/574–639.
Az elhunyt családjának ide kell bevinni:
- a temetéshez/szállításhoz szükséges ruhát,
- befizetni a hűtés, öltöztetés díját (21.500 FT)
- illetve itt kapja meg a szállításhoz szükséges dokumentumokat, melyet a temetkezés irodájában le kell adni.
A Halottvizsgálati Bizonyítványt, mellyel tovább lehet intézni a temetést, már a mi kollégáink szerzik be az Önök megbízásából, azonban ez pár napba beletelik ennek a kiállítása. Ez a legfontosabb hiszen e dokumentum nélkül nem szállítható az elhunyt a hamvasztóba, koporsós temetési időpontot sem lehet addig felvenni és csak ekkor indul a halotti anyakönyv elkészítése.
|